2011. június 11., szombat

Tönköly zsemlék tej nélkül

Kedves gyöngyös ismerősöm szeretett volna tejmentes tönköly zsemléket készíteni a kisfiának. Én megpróbáltam, bár még nem teljesen tönköly, hiszen az öregtésztát  kenyérlisztből készítettem. Nem mondom, hogy 100 %, hogy azzal is működik, de szerintem 90 %. :)

A receptet Limaránál találtam. Csupán a lisztet cseréltem ki, illetve mivel nekem nagyon picike sütőm van, sokkal kisebb adagot készítettem.

Hozzávalók 7 db zsömléhez:

350 g liszt (ez esetben teljes kiőrlésű tönköly
200 g öergtészta (ez esetben BL80 lisztből)
1 és 1/4 tk só
1 ek olaj
1csipet aszokbinsav
2 dl víz
1 tk cukor
1 dkg friss élesztő

A hozzávalókból tésztát dagasztunk, majd duplájára kelesztjük. Közben 20 perc után átgyúrjuk, és hagyjuk tovább kelni.
Ha szép hólyagosra kelt, kiborítjuk, és 10-11 dkg-os adagokra osztjuk. Gömbökké formáljuk és 10 perc pihentetés után Limara oldalán található módon zsemléket formálunk. Tepsibe, vagy sütőzacskóba tesszük. A tepsire egy ugyanakkora tepsit borítunk, és hagyjuk duplájára kelni. A tepsi tetejére vizet spriccelünk, 220 °C fokon 20-25 percig sütjük.

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm Edina!!!
    Az öregtészta oké (csak idejében kell kigondolni, hogy zsemlét szeretne a gyerek). A kelesztés oké, nyáron úgyis elég meleg van a lakásban. Idő, mindenkinek arra van, amire beosztja... Más csak egy ugyanakkora tepsit kell beszerezzek, mint ami van. És aztán nyáron sütögetünk a gyerekekkel. Limara oldala egy aranybánya. :) És a tied is persze.... :D Még egyszer köszi, és puszi! (Ja amíg alszanak, addig meg fűzök... :) )

    VálaszTörlés
  2. Igen, fűzésre most nagyon nekem időm nincs. De ebben a hőségben még főzni sem akad kedvem. Inkább menekülnék itthonról. De így akad időm blogolni. :D
    Remélem, ízlik a gyerekeknek. Nálunk nagy sikert aratott. Csak elég macerás elkészíteni. Most győzködöm magam, hogy kellene egy újabb adag öregtésztát készíteni. Még van pár napom, mert amíg ilyen meleg van, tuti be nem kapcsolom a sütőt. :D

    VálaszTörlés