2012. március 10., szombat

KFC csirke

Hosszas szünet után ismét jelentkezem. Na nem azért, mert nem főztem. :D Csak egyszerűen soha nem fényképeztem... :D Fénykép nélkül meg nem az igazi.

Azt hiszem megvan a KFC csirke titka. Bár nem teljesen olyan, mint amit a az étteremben lehet venni, de nekünk nagyon nagy kedvencünk lett. És nem is bonyolult elkészíteni, arról nem is beszélve, hogy tudom, mi van benne. :)

A siker garantált. Nem is időigényes. Legtöbb gond a kisütéssel van, bár be lehet tolni sütőbe is. Úgy még nem próbáltam, de nem marad el.

Hozzávalók:

"KFC" fűszerkeverék
csirkemell
görög joghurt
kukorica reggeliző pehely
(egy daraboló szerkezet, vagy egy mozsár)

Először a fűszerkeverék jöjjön. Nem gondolom, hogy mindenből van otthon. Ezért azt ajánlom, hogy ha már megveszitek a sok hozzávalót, érdemes egyből egy nagyobb adagot elkészíteni, ebből akár ismerősöknek is lehet ajándékozni, de ha egyszer kipróbáljátok, akkor elég gyakran kell majd megsütni. :)
A fűszer keverék receptjét Alexa Christinél találtam.
Mivel mi, illetve a gyerekek és én nem szeretjük a csípőset. Így a csípős hozzávalókból kevesebbet tettem bele, vagy kihagytam.
Nálam ez a keverék a következőképp néz ki:
1tk őrölt koriander
0,5 tk fehérbors
0,5 tk őrölt kömény
1 tk őrölt gyömbér
3 tk édes paprika (kettő chili kellene legyen)
1 ek finom szemcsés fokhagyma granulátum
0,5 tk cayenne bors (ebből épp egy csipetnyi került bele)
1 tk kurkuma
1 tk kakukkfű
1 tk rozmaring
1 tk majoranna
1 tk tárkony
Én a sót is bele tettem, így sokkal kényelmesebb. De a legjobb, ha a só csak a legvégén kerül a húsra.
Ezzel a fűszer keverékkel bekenem a darabokra vágott csirkemellet és innen jön a csel, amit Limaránál olvastam.
A csirkemelleket leöntöm annyi joghurttal, amennyi szépen körbe veszi őket. És 1-2 órát állni hagyom.
Amíg a hús pácolódik, addig összetöröm a kukoricapelyhet. Eleinte mozsárban törtem össze. De soha ez elég időigényes. Viszont ha nincs semmi gépezet késznél tökéletes ez a megoldás. Úgy kell összetörni, hogy legyen benne zsemlemorzsa nagyságú és nagyobb darab pehely is.
Ha letelt az idő, vagy már kezdünk éhezni :), akkor ebbe a keverékbe belehempergetjük a joghurtos hús darabokat. Maradjon rajtuk jócskán joghurt, arra ragad rá a kukorica pehely. Utána tálcára fektetjük a hús darabokat, és még  20-30 percig állni hagyjuk, hogy kicsit megázzon a pehely, így nem lesz annyira kemény a bundája. Ez után vagy olajban, vagy sütőben megsütjük.
Szerintem soha nem lehet megunni. :D Ez azon kevés ételek közé tartozik, ami mind a négyünknek nagyon ízlik. (Három igen válogatós férfivel vagyok megáldva. :))
Eleinte "rendesen" paníroztam, liszt, tojás, kukorica pehely. De úgy nem volt ennyire finom. A joghurt és hogy egy lépésben kész is a bunda nagyon feldobja a husikat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése