2011. július 11., hétfő

Saláta leves

Erről nem mutatok képet, mert lusta voltam fényképezni.  Receptet is csak bemásolom Aledától. Képet találtok nála.
A levesről csak annyit, hogy a fiúk azt mondták, hogy ők nem kérnek. Sőt megkóstoltattam két barátunkkal is, akik már a puszta szó hallatán is rosszul voltak tőle. Gondoltam a szalonna majd meggyőzi őket. És kellemeset csalódnak. Hát nem így lett. :( Sajnos senkinek sem ízlik.

Illetve ez nem így van, mert nekem nagyon. Erdélyi vagyok, nekünk ez nyáron kedvenc levesünk. Imádom az ízét. Leginkább azoknak ajánlanám, akik amúgy is nagyon szeretik a savanykás, ecetes leveseket. De azoknak nagyon.
Én tényleg nem értem, hogy lehet ezt nem szeretni, de három férfi és egy fiú gyermek véleménye mutatja, hogy igenis lehet nem szeretni. Szerencsére a kisebbik fiam is szereti. Így készíthetem majd magunknak, a többiek meg esznek amit akarnak. :D :P

Na és a link : http://aledakonyhaja.blogspot.com/2011/06/salata-leves.html

Hozzávalók:
2 fej saláta, 
szalonna,
2 szál zöld fokhagyma, 
1 kanál liszt, 
só,őrölt pirospaprika,  
fél l tej, 
zöld kapor,  
2 tojás, 
tejföl, ecet 

A szalonnát kockára vágtam és zsírjára sütöttem,ekkor beletettem az apróra vágott fokhagymát,mikor kissé megpirult rászórtam a kanál lisztet ,kevés őrölt pirospaprikát és beletettem az apróra tépkedett salátát.Addig kavartam,míg összeesett , felöntöttem a fél liter tejjel és 1.5 liter  vízzel.Sóval és kevés,apróra vágott zöld kaporral ízesítettem.2 tojásból rántottát sütöttem,apró kockákra felvágtam és mikor megfőtt a saláta ,hozzáadtam a leveshez. Tálaláskor tejföllel és ecettel ízesítettük még.

Én tejföllel annyira nem szeretem. Illetve nem az ittenivel, merthogy otthon a tejföl az más, krémes, lágy, folyós, édesebb, szinte tejszín. Nagyon finom. Ha megláttuk, kértük a tejfölös kenyeret sóval, jó sok sóval. :D
Még annyi megjegyzésem van, hogy ha a saláta boltból származik, elég egy jó nagy fej. :) Otthon a kertből a saláta is kisebb. :) És persze sokkal finomabb is. :)))

3 megjegyzés:

  1. Örülök,hogy neked és kisfiadnak ízlett.Nem mindenki szeretheti,pl. az én férjem sem eszi,pedig ö is Erdélyi.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépen köszönöm a receptet! Nagyon megörültem neki. Napokig nézegettem, és csorgott a nyálam, mire eljutottam oda, hogy megfőzzem. Hát igen, nem mindenki szereti. De nem értem én tényleg, hogy miért nem szeretik. :D

    VálaszTörlés
  3. Nem tudom de nekem a kapor nem jön be. Talán enélkül valóban finom lehet persze én még nem ettem ilyent.

    VálaszTörlés