2011. március 5., szombat

Angol palacsinta

Ezt a receptet Lúdanyó blogján találtam.  Egyszerűen nagyon jó ötlet. Sajnos nem találtam a boltban zablisztet, így rozslisztet és sima lisztet kevertem zabkorpával. A végeredmény így is nagyon finom lett.



Hozzávalók:
225 gr teljes kiőrlésű vagy Graham liszt
225 gr zabliszt
500 ml meleg tej
500 ml meleg víz
5g élesztőpor
10 g só
kevés olaj

Elkészítés:
1. A kétfajta lisztet összekeverjük a sóval, porélesztővel és hozzáadjuk a tejet, vizet. Jól összekeverjük és lefedve állni hagyjuk nagyjából egy órán át.
2. Kevés olajjal kikenünk egy vastag aljú serpenyőt, megforrósítjuk és szép nagy, vastag palacsintákat sütünk a tésztából. Nagyjából 10-12 palacsinta lesz ennyi tésztából.

Nekem 9 db palacsintám lett.

Tiffanylda javaslatára leírom a tölteléket.
Én sajtkrémmel, sonkával és tükörtojással töltöttem. De akár tejföllel fokhagymával sajttal is lehetne tölteni. Viszont Lúdanyónál a tükörtojás tette igazán vonzóvá ezt az ételt számomra, így nem volt kérdés, hogy az kell bele. :D

2 megjegyzés:

  1. Szia Dina! Köszönöm, hogy kitaláltad a mai kérdésemet, illetve, hogy meglátogattad a blogomat és még egy "jó szót" is hagytál nekem!:) Nagyon kedves vagy!
    Gratulálok a 3 bloghoz - biztos bírni fogod? Ahogy megláttam ezt a palacsintát elindult a pavlovi reflex!:))) A töltelékről nem írtál!?
    Jó ötlet ez a receptgyűjtés, én is szeretem összeszedni a kedvenceket! Az elhagyott blogomon talán találsz is...tiffanyu.blog.hu
    Ezentúl figyellek és szeretettel küldök egy baráti ölelést!:)
    http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!
    Remélem, menni fog a blogok vezetése. :)

    VálaszTörlés