2011. március 5., szombat

Csupa csoki torta

Ezt a torta receptet majd egy hónapig olvasgattam, és sokszor úgy szerettem volna, ha már kész lenne. De nehezen szántam rá valamiért magam. Talán azért is, mert 9 tábla csoki kell hozzá. Ami nem kis kiadás. Végül kisebbik fiam Ákos, és az én névnapomra elkészítettem.

Annyi változtatással, hogy nekem soknak tűt a krémbe a 8 tábla étcsokoládé. És mivel gyerekek is ettek belőle, gondoltam, jobb ha egy kicsit édesebb lesz a krém, ezért 4 tábla tej és 4 tábla étcsoki került bele.


Leírás

Bonbonokhoz használt krémmel töltötük ezt a tortát. Nem vajkrémes, csak tejszín és étcsokoládé van benne. Nagyon intenzív csokoládés, enyhén kesernyés íze van.

Elkészítés

Csoki torta tésztája:
Sütünk 7 tojásból egy jó csokoládés piskótát. A teljes leírás megtalálható az "alapreceptek, technikák" menüpont alatt.
Ganache (csokoládé krém) receptje:
Egyszerűen elkészíthető! Felforralunk 3 dl tejszínt, majd hozzáadunk 80 dkg étcsokoládét. Jól kikeverjük és levesszük a tűzről. A kihűlt krémet kihabosítjuk és betöltjük vele a tortát. A csokitortát betesszük a hűtőbe dermedni.
Bevonás:
A kihűtött tortát áthúzzuk csokoládéval és csokoládéforgácsokkal díszítjük.

Hozzávalók:

80dkg étcsokoládé (én 40 dkg ét és 40 dkg tejcsokit tettem bele)
3 dl tejszín

Mázhoz*:

10 dkg étcsoki
3 cl olaj

*Bevonáshoz én megint két db Dr Oetker étbevonót használtam. Így 10 tábla csoki kellett a tortámhoz. :)


A piskóta recept nagyon jó. Én ajánlom mindenkinek. Más tortához is fogom használni.Az oldalon nagyon szépen le van írva, és (ami nagyon hasznos) fényképezve az elkészítés menete.
És akkor jöjjenek képek az én tortámról:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése