2011. március 5., szombat

Rigó Jancsi torta

És akkor jöjjön egy olyan torta, amiről azt hittem, hogy soha életemben nem tudok majd ilyet én sütni. Sütöttem már tortát, de soha nem hittem volna, hogy én egyszer ilyet is képes leszek megsütni.
Pedig nem nagy ördöngösség, csak én ezt nem hittem volna. :)

A recept Andi oldaláról van. Az egészet a leírás szerint készítettem el. Csupán annyi változtatással, hogy nem szív alakú formában, mivel az nekem nincs. És elég nagy tortaformám van, így valamivel laposabb lett, de isteni finom volt. :)


    Hozzávalók a kakaós piskótához :  6 tojás, 12 dkg cukor, 15 dkg liszt, fél csomag sütőpor,
    kakaópor (holland kakaóport használtam)

    Krém : 8 dl cukrozott tejszín, kakaópor ( jó minőségű, én holland kakaóport használtam)

    Csokoládé bevonat: 20 dkg étcsokoládé, kb. 1 dl étolaj vagy pálmazsír

    Kakaós piskóta : a tojások sárgáját 6 dkg cukorral kikeverjük és egy kevés vizet adunk hozzá. A fehérjét 6 dkg cukorral felverjük. A lisztet a sütőporral és a kakaóporral összekeverjük.
    A felvert fehérjéhez lassan hozzákeverjük a cukros sárgáját, majd óvatosan a sütőporos, kakaós lisztet. A masszát szívformába öntöttem ( csak az aljára tettem sütőpapírt, az oldalát körbe kell majd vágni, ha megsült ) és előmelegített sütőben 180 fokon megsütöttem. A piskótának teljesen ki kell hűlnie mielőtt a tejszínes krémet beletöltenénk. Amikor a piskóta kihűlt akkor középen félbevágjuk.

    Krém : (*)Felverjük a 8 dl tejszínt és kettéosztjuk. Egyik felébe jó minőségű kakaóport keverünk. Én nem tettem pluszba az édes tejszínhez cukrot de aki édesszájú az tegyen bele nyugodtan még porcukrot!

    A piskótának teljesen ki kell hűlnie mielőtt a tejszínes krémet beletöltenénk. Amikor a piskóta kihűlt akkor középen félbevágjuk. A piskóta alsó részére először a kakaós tejszínt tesszük rá, majd a sima tejszínhabot. Ráhelyezzük a piskóta felső felét és a maradék krémmel kiigazgatjuk az esetleges piskóta „ sérüléseit „ . A tortát becsokizni sokkal könnyebb, ha állt egy éjszakát a hűtőben, mint frissen betöltve.
    A csokoládé bevonat : (**) az étcsokoládét kis darabokra tördeltem és fémtálban gőz fölött felolvasztottam. Mikor már lehet kevergetni akkor kell hozzáadni az étolajat és összekeverni vele.
    A csokoládét a torta közepére önteni és kenőkéssel elkenegetni.

    A recept egy 24 cm-es tortaformába vagy egy szívformába szól. 

    *Én csak 5 dl tejszínt használtam, mert egyszerűen sajnáltam a másik félliteresemet felbontani. :D De így is nagyon finom lett. És Hulala tejszínt használtam. A legtöbb tortához ezt ajánlanám. Garantált siker még a legkezdőbbeknek is. Mert nem törik össze, és könnyű habbá verni.
    **A csokoládé bevonathoz én a dr Oetker csokibevonót használtam. Két csomagra volt szükségem hozzá. Forró vízbe tettem 5 percre, és kivágtam a zacskót, már öntöttem is rá. 
    Szépen szeletelni forró vízbe mártott, majd szárazra törölt késsel lehet. :)



    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése