2011. május 20., péntek

Az ördög tortája

Már egy jó ideje el volt mentve a kedvencekbe ez a recept. Nagyon vártam már az alkalmat, hogy megsüthessem.:) Ez szerdán jött el. Anyósomnak születésnapja volt.
Azt hozzá tenném, hogy a képek alapján igazi csajos tortának tűnt. Amolyan csajos napra/bulira való. És mivel anyósom nem annyira idős, na meg jóban vagyunk, jajj és nem sok időm volt rá hát ezt választottam neki meglepinek. :)


A recept Latsia oldaláról van. két hónapot várt a megvalósításra. :D


Hozzávalók:

25 dkg étcsokoládé
25 dkg vaj
4 tojás
3,5 dl porcukor (én valamivel kevesebbet használtam)
2 dl liszt átszitálva
4 ek gyümölcslé (mindegy milyen)


tetejére:
1,5 dl kristálycukor
1/2 dl tejszín
10 dkg étcsokoládé (60-70%-os kakaótartalmú)



A sütőt 160 °C-ra előmelegítjük. 
A vajat a csokival mikróban vagy gőz fölött megolvasztjuk. Én mikróban olvasztottam, és utána kevergettem, hogy homogénné váljon. :)
A tojásokat és a porcukrot kézi mixerrel habosítjuk. Majd hozzá adjuk a csokis vajat és a gyümölcslevet. Legvégül a lisztet keverjük bele.
24 cm-es (nekem csak 26 cm-es van) kivajazott tortaformába öntjük, és 15-20 perc alatt megsütjük. Nem szabad teljesen megsütni. Nem árt kapcsos formát használni. Én kicsit túlsütöttem :(, de így is nehéz volt áttenni a tálcára.. Viszont így is nagyon finom volt.
A tetejére a cukrot megolvasztjuk egy lábasban, kicsit karamellizáljuk, majd fél deci  tejszínt öntünk hozzá. Ekkor vigyázni kell, hogy a gőz meg ne égesse a kezünk. Végül néhány perc főzés után a csokidarabkákat is bele olvasztjuk. A torta tetején elsimítjuk.
Hűtőben lehűtjük kicsit, és megszórjuk kakaóporral. Aztán megint hűtjük. Fogyasztás előtt nem árt kivenni, mert a karamell a tetején nagyon kemény lesz, de előre fel is szeletelhetjük.



A tetejére kakaóbab töretes étcsokim volt csak, de nagyon jó volt így is. Sőt feldobta egy kicsit. Legközelebb szeletelt mandulát is tennék bele, vagy a tetejére úgy nagyon finom.
Egyszerű és nagyon finom torta. Nagy sikere volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése