2011. május 5., csütörtök

Pulyka kuglóf

Hasonló receptet készítettem már, amit Andi oldalán találtam. Ez most Gesztenye blogján találtam. És úgy terveztem, kihagyom az aszalt szilvát belőle, mert fiam nagyon válogatós, és párom sem igen van oda érte. Persze ha tudtam volna, hogy rajtam kívül nem igen eszik belőle senki, nem cécóztam volna, én imádom, de ugye ez így szokott lenni.
Lefényképezni sem volt időm, mert az elemek lemerültek, én meg mindig elfelejtettem feltölteni, így csak az utolsó adagot tudtam lefényképezni. Gesztenye oldalán viszont igen meggyőző a kép. ;)


Hozzávalók:


80 dkg pulykamell
30 dkg bacon
20 dkg reszelt füstölt sajt
3 db tojás
1 púpos ek flekken fűszerkeverék
6 ek tejföl
4 ek liszt
1 kk. só
1 kk őrölt bors
petrezselyem


A húst felkockázzuk, és a fűszerrel beszórjuk. Egy tálban a tojásokat, a tejföllel elkeverjük, fűszerezzük, a sajtot is hozzáadjuk, majd a masszába belekeverjük a felkockázott pulykamellet.
(A formát sütőpapírral béleljük. Nekem teflonos a formám, ezért nem béleltem ki. Szerencsére nem is ragadt bele.)
Először a formába a bacon szeleteket sorba rakjuk, kibéleljük vele a formát. És beleöntjük a masszát. A széleket ráhajtjuk a tetejét lefedjük, és 180°C-os előmelegített sütőben kb 30 percig sütjük. Levesszük a sütőpapírt/alufóliát a tetejéről és további 25-30 percig sütjük. Majd sütőpapírral bélelt tepsibe borítjuk és addig sütjük, míg ez az oldala is szépen megpirul.

Nem szabad kapcsos formában sütni, mert bármilyen jó is a forma, nekem a kiolvadt zsír kifolyt alul belőle.
Nagyon finom, és elég egyszerű elkészíteni. Ajánlom mindenkinek, akár hétköznapra is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése