2011. május 5., csütörtök

Hot cross bun - Angol keresztes zsömle

Sokáig nézegettem ezt a zsömlét, és nagyon vártam, hogy kipróbálhassam, de végül nehezen szántam rá magam, mivel a gyerkőcök lebetegedtek, nem igen volt konyhában töltésre sok idő, nem mertem bele vágni. Végül csak neki estem, mikor a Ákos (kisebbik) jól volt, mert Attila annyira nem igényelt engem.


Nem lettek a legszebbek, de nekem nagyon ízlett. Jó lenne egyszer egy eredeti, hagyományosan elkészítettet is megkóstolni. :)

Hozzávalók:
450 g liszt
fél tk só
1,5 tk mézesfűszer keverék

fél tk őrölt fahéj
50 g cukor
2 tk szárított élesztő

1 tojás
50g vaj
225 ml tej


Tetejére:
50 g liszt
25 g vaj
2-3 ek víz


A lisztete a fűszerekkel összekeverjük.

Egy külön tálban összekeverjük a cukrot az élesztőt és a mazsolát, a tojást, az olvasztott vajat és a tej 3/4-ét is hozzáadjuk, majd elkeverjük.

Ezt bele öntjük a lisztes keverékbe. Összedolgozzuk, 10 percig dagasztjuk.
Ha túl száraz lenne a tészta, adunk még hozzá a megmaradt tejből.
Egy órát kelesztjük meleg helyen. Ha megkelt, átgyúrjuk, és 12 egyenlő részre osztjuk. Így kelesztjük még 40 percig. 
Közben a tetejére összekeverjük a hozzávalókat.

A tésztából zsömléket formálunk, tepsibe rakjuk, és a tetejére kereszteket rajzolunk a kinyomóba töltött masszából.

210°C-on addig sütjük, amíg szépen megbarnulnak. Majd még melegen a tetejét megkenjük 6 ek cukor, 4 ek tej és 4 ek víz keverékével. De megkenhetjük juharsziruppal vagy mézzel is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése