2011. május 23., hétfő

Eper torta

Valahol láttam egy igazán finomnak tűnő eper sütit, de elkövettem azt a hibát, hogy addig halogattam a megsütését, amíg egyszer meguntam, és bezártam az oldalt. Pár nap múlva persze vettem epret és mascarpone-t, de recept nem volt sehol.

Így nem volt mit tenni, gondoltam egyet és ez lett belőle. :)


Hozzávalók: 

A piskótához:
  • 6 tojás
  • 6 ek cukor
  • 6 ek liszt 
  • 2 ek kakaópor
A tojásokat ketté választjuk.
A fehérjéből a cukrot folyamatosan hozzá adagolva kézi mixerrel habot verünk.
Ha már kemény tovább verve egyenként belekeverjük a tojássárgáját.
Végül a kakaós lisztet is bele keverjük ezt már fakanállal. Én szoktam a lisztbe tenni egy késhegynyi sütőport is, biztos ami biztos alapon.
Előmelegített sütőben 200 °C fokon tűpróbáig sütjük.
Ha megsült, tortarácson kihűtjük. Majd ketté vágjuk.

Amíg hűl, elkészítjük a krémet.

Krém:
  • 250 g mascarpe
  • 1-2 dl Hulala
  • 2-3 ek porcukor
  • 500 g eper apróra vágva
A sajthoz hozzáadjuk az apróra vágott epret és az ízlés szerint adagolt cukrot, majd robotgéppel keverve annyi tejszínt adunk hozzá, hogy könnyen kenhető krém állagú legyen. Sajnos  a pontos mennyiséget nem tudom, mert nem mértem előre ki. :(

Végül a tortalapokat betöltjük, és díszítjük pár szem eperrel, étcsoki darabokkal. És hűtőbe tesszük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése