2011. április 26., kedd

Oroszkrém torta

Ezt a tortát párom, és apósom névnapjára készítettem. Nem lett rossz. És nem véletlen, hogy feketeerdő tortának néz ki, ugyanis, végig, amíg sütöttem, én abban a tudatban készítettem, hogy ez az lesz. :D Csak halkan megjegyzem, mindkettő nagy kedvencem, így nem véletlen a tévesztés. :D Fel is díszítettem szépen ennek megfelelően. Így lett a végeredmény egy feketeerdőnek álcázott oroszkrém torta. :D



A receptet itt találtam.


Hozzávalók:
A piskótához (egy 26 cm átmérőjű tortaformához):
6 tojás,
6 evőkanál cukor, 
6 evőkanál rétesliszt

A krémhez:
1 liter habtejszín (vagy Hulala), 
2 csomag Gála vagy Aranka hidegen elkészíthető vaníliás pudingpor, 
25-30 dkg apróra vágott, lecsöpögtetett befőtt gyümölcs (őszibarack, magozott meggy, ananász), 
5 dkg puha (vagy előre beáztatott) mazsola

A sütőt bekapcsoljuk, 200 °C-ra előmelegítjük. Addig elkészítjük a tésztát:
A tojásokat kettéválasztjuk. A fehérjéből a cukor folyamatos hozzáadásával habot verünk. Ezután a habot tovább verve egyenként elkeverjük benne a tojássárgákat. Végül a lisztet laza mozdulatokkal keverjük bele.
Kivajazott formába töltjük, és tűpróbáig sütjük. Kihűtjük.

A tejszínt elkezdjük gépi habverővel habbá verni, amikor sűrűsödni kezd, bele keverjük a pudingporokat, és addig keverjük, míg krém állagú nem lesz. Nagyon gyorsan sűrűsödik, ha túl sokáig verjük, csomósodni fog. A krém 2/3-hoz hozzá adjuk a gyümölcsöket.

A kihűlt piskótát ketté vágjuk, és betöltjük a gyümölcsös krémmel, majd lenyomkodjuk kicsit. Végül bevonjuk a megmaradt krémmel, és díszítjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése